miercuri, 19 mai 2010

Castigatoarea

E foarte usor sa iti dai seama ce natie esti, in cazul in care vreodata ai acest dubiu. Te uiti putin la tine si o sa constatati ca te vei aseza la singura coada pe care o sa o vezi in cale. Ne place, e o placere sadica pe care ne-o permitem in orice moment si abuzam pe cat putem de ea.
In cazul in care nu e o coada, o inventam. Stam mahniti pe langa o usa, pe motiv ca ne e rusine sa ciocanim, sa nu deranjam. In scurt timp se va mai aseza cineva langa noi si va intreba incet si foarte politicos:
- Nu va suparati ... dar a venit?
- Nu stiu ...
- Dar oare vine azi?
- N-am idee ...
- Dar e cineva inauntru?
- N-as putea sa va zic ...
- Dar de ce nu ciocaniti?
- Poate deranjez ...
- Da aveti dreptate ...
- Dar dvs. pe cine asteptati?
- Pe doamna B.
- A ... eu pe doamna A. ....

Discutia de mai sus a fost azi, in fata unui cabinet medical. In acelasi timp o doamna langa mine ma intreba daca a venit doctorita A. I-am raspuns si eu, tot politicos (nu de alta, dar asa ne e natia), ca nu o cunosc pe doamna cu pricina.
- Aha. Eu va intrebam daca a venit ...

Nu am mai raspuns. Ma bucur pentru curioasa de langa mine ca nu a avut ocazia sa mai primeasca raspunsul meu insa erau lucruri prea interesante in jur.
Un domn de varsta mijlocie, ingrijit si la imbracaminte si la vorba, opreste si el, cu aceeasi atitudine umila care la multi se numeste politete romaneasca nativa, un domn doctor.
- Nu va suparati, caut pe doamna X. Aveti idee unde as putea-o gasi?
- Cineee ... , cine e doamna X?
- Sotia mea ...
- Ah? Cum adica?
- A venit ieri cu salvarea SMURD si nu mai stiu nimic de ea. Si tot nu reusesc sa o gasesc. Aveti idee unde e?

A fost luat si dus repede intr-un cabinet. Langa mine doi profesori, vorbind despre protestele in strada. Lung si mult si amarati. Dupa despicarea firului in patru el oboseste si, ca sa incheie:
- Stiti doamna, predau de 30 de ani. Muncesc. La proteste nu se munceste, se sta degeaba, asa ca nu m-am dus.

A aparut si doamna doctor. Forfota. Neliniste. Ea trece repede si rece si intra in cabinet. Cearta cine a venit primul. Si apoi cine a venit al doilea si daca a intrebat cine a venit primul. Domnului cu burta mare si pantofii ascutiti la varf ii suna telefonul si raspunde precipitat, dupa care incepe sa se plimbe in stanga si in dreapta vorbind tare si dand din maini. Cand merge are un fel anume de a arunca picioarele asa ca varfurile pantofilor vibreaza si stralucesc putin in aer inainte sa atinga pamantul iar burta tremura fericita deaspra curelei. Cearta celor de la coada ii este putin indiferenta acestui domn, el e doar insotitor. Pana la urma iese pentru il deranja zgomotul si, in acelasi timp, se deschide si usa. Doamna doctorita A., mica de statura si negricioasa, arunca o privire scurta si striga un nume. Nu era al meu ci al curioasei de langa mine.

Se ridica bucuroasa si imi arunca un colt de ochi triumfator si pleaca. Ma invinsese!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu